14 Mayıs 2011 Cumartesi

42 İlde 5 Bin Kişiyle Yapılan Anket Sonuçları - 14 Mayıs 2011

42 ilde 5 bin kişiyle yapılan anketZaman, 12 Haziran seçimlerine bir ay kala seçmenin nabzını tuttu. 42 ilde 5 bin kişiyle yüz yüze yapılan son kamuoyu araştırmasına göre, halkın büyük çoğunluğunun önceliği, tercihleri ve son seçim anketinin sonuçları şöyle:


Seçmenin, Ergenekon sanıklarının aday gösterilmesi, başkanlık sistemi, seçim barajı, bedelli askerlik ve aile sigortası gibi konulardaki tercihleri dikkat çekiyor.
Cihan Haber Ajansı'nın, Zaman için yaptığı anketten çarpıcı sonuçlar çıktı. Seçmen tercihlerini etkileyecek hususların araştırıldığı çalışmaya göre, halkın üzerinde mutabık olduğu iki konu var. Bunlardan birincisi yeni anayasa. İktidar ve muhalefet partilerine oy verecek toplam seçmenin yüzde 73'ü yeni anayasayı önemsiyor.
Diğer husus ise Ergenekon ve benzeri davalarda yargılanan sanıkların milletvekili adayı gösterilmesi. Halkın, yüzde 70'i, çoğu tutuklu olan bu isimlerin adaylığını yanlış buluyor. AK Parti, MHP ve bağımsız milletvekillerine oy verecek seçmen kitlesi, Ergenekon davasını demokrasi için fırsat olarak görürken, CHP'lilerin sadece yüzde 46'sına göre bu süreç muhalifleri bastırma aracı. Meydanlarda sıklıkla dile getirilen seçim barajı konusunda vatandaşın görüşü mevcut durumun devamından yana.
kullan
Yüzde 54'lük kesim istikrar için seçim barajına olumlu bakıyor. Başkanlık sisteminde ise fikirler netleşmiş değil. Yüzde 44 başkanlığı isterken, yüzde 41 zamanı değil diyor. En dikkat çekici sonuçlardan biri de bedelli askerlik konusunda. Seçmenin yüzde 58'i bedelliye karşı. CHP'nin gündeme getirdiği Aile Sigortası önerisinin toplumda karşılık bulduğu görülüyor. Projeye, yüzde 80 oranında destek var. Araştırmada, halkın seçim sonrası kurulacak yeni hükümetten beklentileri de soruldu. Seçmen, yeni dönemde işsizlik, eğitim ve terör sorunlarını halletmiş bir Türkiye arzuluyor.
kullan
Cihan Haber Ajansı'nın Zaman için yaptığı seçmen eğilimleri araştırmasından çarpıcı sonuçlar çıktı. Türkiye genelinde 42 ilde 5 bin kişiyle gerçekleştirilen araştırmada deneklere, yeni anayasa, Ergenekon sanıklarının adaylığı, seçim barajı, bedelli askerlik gibi önemli konular soruldu. Buna göre seçmenin ezici bir çoğunluğu darbe anayasasından kurtulmayı arzuluyor. "Yeni anayasaya bakışınız nedir?" sorusuna karşılık deneklerin yüzde 73'ü, 'anayasa değişikliği önemli' şıkkını işaretledi. 'Değişiklik gereksiz' diyenlerin oranı yüzde 17'de kaldı. Deneklerin yüzde 10'u ise 'çok önemli' görmüyor. Partilere göre dağılıma bakıldığında AK Parti'ye oy vereceklerin yüzde 83'ü anayasa değişikliğine destek veriyor. 12 Eylül referandumundaki anayasa değişikliğine 'hayır' diyen CHP ve MHP tabanı da sivil anayasaya sıcak bakıyor. CHP'li seçmenin yüzde 63'ü anayasa değişikliğini önemli bulurken MHP seçmeninde bu oran yüzde 60 olarak gerçekleşti. Referandumu boykot eden BDP tabanında ise bu oran daha yüksek: Yüzde 81.
kullan 
SEÇMEN, ERGENEKON SANIKLARININ ADAYLIĞINA SICAK BAKMIYOR
Araştırmanın ışık tuttuğu bir diğer konu CHP ve MHP'nin aday gösterdiği Ergenekon ve Balyoz davası sanıkları oldu. Katılımcıların yüzde 70'i muhalefet partilerinin bu konuda yanlış yaptığını düşünüyor. Mehmet Haberal, Mustafa Balbay, Sinan Aygün, İlhan Cihaner ve emekli Korgeneral Engin Alan'ın adaylığını olumlu bulanların oranı sadece yüzde 21. Ankete katılanlara Ergenekon davasına bakış açıları da soruldu. Buna göre CHP'liler dışındaki seçmenler davanın "muhalefeti baskı" altına almak için açıldığına inanmıyor. Sadece CHP'li seçmenlerin yüzde 46'sı bunun aksi görüşte. Davaların muhalefeti bastırma amaçlı olduğuna inananların oranı MHP'de yüzde 28, bağımsız adayları destekleyen BDP'de yüzde 13, AK Parti'de ise yüzde 4 olarak gerçekleşti. Buna karşılık AK Parti'ye oy vereceklerin yüzde 46'sı, BDP'li seçmenin yüzde 40'ı, MHP'lilerin yüzde 16'sı, CHP'lilerin ise yüzde 10'u davaları demokratikleşme için fırsat olarak görüyor.
SEÇMEN, SEÇİM BARAJININ DÜŞÜRÜLMESİNE KARŞI
Partilerin seçim vaatleri ve 2011 seçimlerine damgasını vuran tartışmalı konulara da seçmenden net cevap geldi. Seçmen, öncelikle yüzde 10 barajını istikrar için elzem görüyor ve aşağıya çekilmesini istemiyor.
Bu konuda katılımcıların yüzde 54'ü "Uygulamayı, doğru buluyorum" derken; yüzde 35'i ise "yanlış buluyorum" cevabını verdi. Son dönemde Başbakan Tayyip Erdoğan'ın gündeme getirdiği "başkanlık sistemi" konusunda ise kafa karışıklığı yaşanıyor. Deneklerin yüzde 44'ü başkanlık sistemini desteklerken, yüzde 41'i sistemi yanlış buluyor.
Vatandaş, bedelli askerliğe de soğuk
Ankete katılanlar anamuhalefet lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun gündeme getirdiği bedelli askerlik konusunda da görüş bildirdi. "Bedelli askerliği nasıl buluyorsunuz?" sorusuna katılımcıların yüzde 54'ü 'yanlış', yüzde 34'ü ise 'doğru' bulduğu cevabını verdi. Diğer yandan genç nüfusun büyük çoğunluğu askerlik süresinin kısaltılmasından yana. Kılıçdaroğlu'nun seçim vaatlerinden aile sigortası projesine destek ise yüzde 80'leri buluyor. Vatandaşların yeni hükümetten beklentileri ise ekonomi, işsizlik, eğitim ve terör olarak sıralandı.
ZAMAN  - 14 Mayıs 2011

14 yorum:

  1. Ya AKP'li kardeşler, şuna bi cevap yazanınız çıkmamış bi bişey deyin gönlümüzü bi ferahlatın. Ya da şu bölücü AKP'yi defedin.

    http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/414896.asp

    linki açmaya üşenenler için yazıyorum, kanıt için de linki tutuyorum, ibretlik bir haber:

    24 Temmuz 2007 Salı
    Dün yaptığı açıklamada “Ankara, Türkiye’yi eyaletlere böl ve Kürdistan eyaleti kur” diyen Leyla Zana, “Söylediklerime bugün kızanlar, 5 ya da 10 yıl sonra bunu gerçekleştirecek ve uygulayacaklar” dedi.

    Türkiye’nin bölünmemesi gerektiğine inananlardan biri olduğunu belirterek, “Ben bu halkın diliyim. Aynı zamanda halkımın da beklentilerini dillendirdim. Türkiye’nin geleceğini de orada görürüm. Türkiye’nin çıkarını bunda buluyorum. İnancım şu ki, söylediklerime bugün kızanlar 5 yıl sonra ya da 10 yıl sonra bunu gerçekleştirecekler ve uygulayacaklar” dedi.

    Başkanlık sisteminin fikir babası Tayyip değil gibi görünüyor, ne dersiniz?

    YanıtlaSil
  2. Güzel kardeşim zaten bu ülkede yıllardır bir bölünme var. Sen hiç Trakya halkının doğudaki bir vatandaşa kız verdiğini, kız aldığını gördün mü ? Bu ayrımcılık zaten hep vardı...Sen hiç doğuda insanların elektrik parası ödediğini gördün mü ? Bizler burada çatır çatır vergimizi, suyumuzu, elektrik paramızı öderken onlardan kim tahsil edebildi ? Amerika ayaletlere ayrıldığında yıkıldı mı ? Sonuçta hepsi Amerikan Bayrağı altında değil mi ? Eğer ki Türkiyede Eyalet sistemi gelirse, doğudaki yerel yönetim elektrik ve su paralarını toplar mı toplamaz mı sen söyle ? Toplamazsa yok olur zaten...Biraz gözlerinizi açın yahu...Ben lüleburgazda yaşıyorum ve burada her yerde Kürtler var...Yakında bizleri geçecekler. Ha ben ayrımcılık yapmıyorum...Herkes eşittir. Ama eğer ki doğuda eşit şartlar sağlanırsa bazı şeyler düzelecektir. Örneğin Aşiretliğin son bulması gibi.

    YanıtlaSil
  3. Arkadaşlar herşey iyi güzel de ben de bu akp ye oy vermiştim ama şu an ki tabloya bakarsanız işler hiç yolunda gitmiyor.Bülent arınç anayasanın değiştirilemez maddelerinin değişebileceğini savunuyor nedir bu maddeler; TÜRKİYE BÖLÜNMEZ BİR BÜTÜNDÜR, REJİMİ CUMHURİYETTİR, ANADİLİ TÜRKÇEDİR, MİLLİ MARŞI İSTİKLAL MARŞIDIR BAŞKENTİ ANKARADIR... Ve bu iktidar yeni anayasa için bizlerden tekrar destek istiyor. bir düşünün, tekrar iktidar olursa bu parti neler yapacaklar ip uçları veriyorlar; mesela başkanlık sisteminden bahsediliyor ülkeyi eyaletlere bölecekler yani valiler halk seçecek yani güneydoğuda 8 veya 10 ilimizi pkk sahiplenecek bu demokratik özerkliğin ilk adımı ve daha sonra hiç beklemediğimiz bir anda sarkozy'i çağıracaklar ve tam bağımsızlıklarını ilan edecekler. ve o andan sonra iktidardakiler hiçbir müdahale edemeyecekler etseler de fayda etmeyecek. libya gibi askerle isyanı bastırmaya çalışacaklar bu kez avrupa ve abd bizi suçlayacak ve bm de bize yaptırım kararı alacaklar. zaten hepsi bizim yok olmamızı istiyor. sevgili arkadaşlar bunlar hayal değil. hepsi oluyor ve olacakda. bakın daha yeni pkk lı bir milletvekili başkomseri tokatladı ve bu hükumet hiçbir şey yapamadı bu kadar aciz bir iktidar var ortada. 12 haziran seçimler cumhuriyet tarihinde hiç olmadığı kadar çok önemli.eğer bunlar tekrar başa gelirse ikinci kurtuluş savaşını yaşamaya hazır olun. ben felaket tellalı değilim. sevgili akp taraftarları futbol takımı tutar gibi parti tutmayın ülkenin bütün değerleri satıldı geriye sadece kanımızla kazandığımız topraklar kaldı bari onları kaybetmeyelim. vaz geçin bu sevdadan ülke gidiyor. saygı ve selamlarımla

    YanıtlaSil
  4. AKP BAŞKANLIK SİSTEMİNE GİDECEĞİNİ DAHA SEÇİME GİTMEDEN BÜTÜN DÜNYAYA DEKLARE ETTİ. BUNUN MANASI, YANİ TÜRKİYE EY MİLLET MUTLAK SURETLE BÖLÜNECEKTİR, MESAJIDIR BU. BU TEHDİDİ GÖREREK; TEK BAŞINA BİR PARTİNİN BUGÜN MECLİSE GİREBİLME İHTİMALİNİN AZ OLDUĞU, AMA İKİ PARTİNİN VEYA ÜÇ PARTİNİN CİDDİ BİR SİNERJİ OLUŞTURACAĞI HELE SAĞLAM BİR PROGRAMLA ÇIKARSA İKTİDARIN MUTLAK SURETLE RAKİBİ OLACAKTIR. "MİLLİ MUTABAKAT İTTİFAKI" İKTİDARIN TEK ALTERNATİFİDİR. ALLAH, MİLLETİMİZ İÇİN HAYIRLI, UĞURLU, MÜBAREK ETSİN. TÜRKİYE TARIMDA BİTMİŞTİR, HAYVANCILIKTA BİTMİŞTİR, ORMANCILIKTA KEZA ÖYLE.. TİCARETTE SANAYİİDE.. YERALTI KAYNAKLARINDAKİ BÜTÜN VARLIKLARIMIZ ECNEBİ GÜÇLERİNE PEŞKEŞ ÇEKİLMİŞTİR. ARTIK BUNA YETER SÖZ MİLLETİNDİR DİYEREK; MERHUM MENDERES'İN SLOGANIYLA "DUR" DEMENİN ZAMANI GELMİŞTİR. BU İTTİFAK, İKTİDARA NAMZET OLMUŞTUR, MİLLETİMİZE HAYIRLI OLSUN, UĞURLU OLSUN

    YanıtlaSil
  5. evet doğru söylüyorsun demokrat kardeş bütün oylar demokrat partiye yoksa halimiz harap bizi iç savaş bekliyor boludan yasin

    YanıtlaSil
  6. Ya ben partilerin alacağı oy oranını görmedim nasıl anket bu

    YanıtlaSil
  7. ulan ne eyaleti bu sayfayı düzenlen kurum bu fikri bize empoze etmek istiyo ilri demokrasi diye bi şey tutmuşlar gidiyolr bu ülkenin en büyük sorunu işsizliktir .kendini aydın sana yavsaklr bizi sömürüyor bu aydın insanlara fırsat vermeyelim ülke bi şekilde yoluna girer

    YanıtlaSil
  8. BU ÜLKENİN EVLADI24 Mayıs 2011 20:10

    İşsizlik konusuna katılıyorum. Bu ülkede yiyececek ekmeği olmayan binlirce insan var. Ben yaklaşık 1 yıldır işsiz olarak geziyorum. Ülke tarım ülkesi tarım yapılmıyor. Niye yapsin ki herşey ithal ediliyor.

    Çip üretemeyince açlıktan ölmezsin ama tarımın olmazsa ölürsün. Öyle bir zaman gelecekki bir domates verirsin bir çip alırsın. Ama elinde tohumun, toprağın üretebilecek heveste olan köylün vatandaşın olursa.

    Yazık bu insanlara, neyi kurtardıklarını savunuyorlar. Neyi düzeltmişler, yol yapmışlar, reklamlarda bol bol yok şunu yaptık,bilmemne adınyla insanların oynadığı reklamları yayınlıyorlar.
    Yapacaksınız kardeşim işiniz bu. Siz de olsanız, başkası da olsa yapmak zorunda.

    Devlet halk içindir. Halk devlet için değildir. Ama malesef bizde padişahlık gibi yönetildiği için insanlar geçmişişi özlüyor galiba. Eskiye rağbet olsa bitpazarına nur yağardı.

    YanıtlaSil
  9. 57.hükumet dönemin de millet kütür kütür işden çıkarılırken şuan bizim insanımız çok rahat iş tercihi yapıyor işsizlikden ziyade tembellik var haybiyecilik var çalışmak isteyen doğudan kalkıp trakyaya kadar gidip iş bulabiloyorsa sıkıntıyı biraz kendimizde armamız lazım çalışmak isteyene sahilinden dağın tepesine kadar iş imkanıyla dolu bu memleket ben kendim köylüyüm köylü hiç bir ikdidar döneminde almadığı tarım desteğini bu ikdidar döneminde aldı köylü perişan diye feryat edenlerinde köylüyle uzakdan yakından alakası olacağını zannetmiyorum ben değerli arkadaşlardan allaha dil uzatanlara bir nebze olsun tepki göstermelerini isterdim

    YanıtlaSil
  10. RTE ve AKP nin pkk ci, statikocu, santajci, yalakaci, hortumcu cete devleti ancak yandaslarina yaradi... AKP 9 yilldir tek basina iktidar, mecliste 368 cogunlugu yakalamis bir parti yani yegane güc olmasina ramen bir türban sorununu bile cözememistir ve hatirlarsaniz bu sorunu cözecegiz vaadiyle iktidara gelmislerdi dini pis siyasetlerine alet ederek devletin malini nasil yagmalariz, toplumu nasil birbirine düsürürüz hesaplari yapmistir... son 9 yilda yalnizca kendileri ve yandaslari kazanmistir... Ayrica 9 yil önce bir sözleri daha vardi, yolsuzluklari bitirecegiz demislerdi almanyada 3 ay icerisinde sonuclanan denizfeneri yolsuzlugu AKP de tikandi kaldi ya kayseri belediyesinin yolsuzlugu? AKP ye kesinlikle oy yok oyum CUMHURIYET HALK PARTISI (CHP) ne...

    YanıtlaSil
  11. arkadaş senin derdin üzüm yemek değil bağcıyı dövmek pkk nın en büyük organizatörü ergenekonun avukatı chp değilmi 411 milletvekili imzasıyla meclisde kabul edilen ünüversitelerde baş örtüsünün serbest olmasını düzenleyen yasayı içinde kılıçdaroğlununda olduğu bir grup chp li anayasa mahkemesine başvuruda bulunarak ibtal ettirmedilermi dürüs olmak lazım hertürlü dalavereyi yapıp bu millete cambaza bak demenin gereği yok

    YanıtlaSil
  12. milletin kafasını bulandırmak için yapılmış anketler akp yi %50 kadar çıkarıyorlar bence bunlar anketi konyada kayseride yapıyorlar galiba aldanmayın şimdiye kadar konuştugum kimse memnun değil ama yinede birinci partiler zaten memnun olmayan bir insan niye bidaha oy versinki akp oy oranını sölüyorum %35 chp%33%mhp %19

    YanıtlaSil
  13. AK PARTİNİN ÜLKEYİ PARÇALIYACAĞINI SÖYLEYENLER YILLARDIR IRKCILIK YAPAN MHP VE DOĞU HALKIMIZI HAKİR GÖREN CHP Yİ DESTEKLİYOR İYİ DE BİZ TÜM HALKIMIZ OLARAK BİRBİRİMİZE SAYGI DUYMADAN VE DESTEK OLMADAN NASIL BÜTÜN KALABİLECEĞİZ . BU NE AYMAZLIK TÜRK IRKÇISI MI SAĞLIYACAK BİRLİĞİ SAÇMALIĞA BAKIN .BEN URFAYA , VAN A GİTTİM VE BİR İZMİRLİ OLARAK ORDAKİ VATANDAŞLARIN BÜYÜK KISMININ TÜRKİYE DEVLETİNE BATI İLLERİNDEKİ VATANDAŞLARDAN DAHA ÇOK BAĞLI OLDUĞUNU YEMİNLE SÖYLİYEBİLİRİM. ZİRA ADAMLAR TÜRKİYEDEN AYRILIP IRAK LA MI VEYA İRANLA MI BİRLEŞECEKLER BU APTALLIK OLUR. PEKİ KÜRDİSTAN DENİLEN BÖLGE İRANDAN,IRAKDAN,TÜRKİYE DEN,SURİYEDEN TOPRAK ALIYOR DÖRT ÜLKE İLE SAVAŞACAKSINIZ BİR ÜLKE ORTAYA ÇIKACAK , NE KADAR APTALCA BİR FİKİR. PEKİ BU ÜLKE DÜNYAYA HANGİ YOLDAN BAĞLANACAK ETRAFI TAMAMEN KARA VE DÜŞMANLARI İLE ÇEVRİLİ. TÜRKİYENİN PARÇALANIP KÜRDİSTANIN KURULACAĞINA KÜRTLER DEĞİL MHP VE CHP LİLER İNANIYOR. BENCE ASIL BÖLÜCÜLER

    YanıtlaSil
  14. Amaç seçim fakat yapılan sadece yönlendirme, GENEL BAŞKAN DELEĞEYİ, DELEĞEDE GENEL BAŞKANI SEÇTİĞİ SÜRECE vede GENEL BAŞKAN MİLLETVEKİLİ ADAYLARINI ATADIĞI SÜRECE ne gerçek Demokrasi, ne de gerçek seçim, Ne illetin nede Benim VEKİLİM olacaklar, peki ozaman neden bizden destek, nede olsa seçen genel başkanları olduğu sürece Hizmet sadece onlara özel olacak, atanarak seçilenlerin millete hizmet edeceklerine dair derin kuşkular taşıyorum çünkü sadece tek Türkiye var,

    YanıtlaSil

Bu Yazı Hakkında Anında Aşağıdan Yorum Yazabilirsiniz. PROFİL SEÇİN
kısmından ANONİM seçeneğini seçin. Yorumunuzu yazın GÖNDER Deyin. Kayıt Olmaya
Gerek YOKTUR. Ayrıca Sağ Tarafta Bulunan Anketimize Katılmayı Unutmayınız...